خبرها و دیدگاهها در مسیر سرنگونی فاشیسم دینی

گزارش سال۲۰۱۹ وزارت فدرال امنیت آلمان، جاسوسی وسرکوب اپوزیسیون ایران درداخل وخارج کشور توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه

 


وزارت فدرال امنیت داخلی آلمان

گزارش سالانه ۲۰۱۹ حفاظت از قانون اساسی

*نهادهای اطلاعاتی رژیم ایران به جاسوسی و سرکوب اپوزیسیون در داخل و خارج کشور ادامه می دهند و سازمان اصلی پشت این کار وزارت اطلاعات و اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران است
*
*یک دیپلومات ایرانی که مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران است بر اساس اعلام جرم اروپایی
به اتهام طراحی، هدایت و کنترل بمبگذاری در گردهمایی سالانه مجاهدین در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ در ویلپنت پاریس دستگیر و زندانی شده است
*
*در واکنش به این توطئه بمبگذاری اتحادیه اروپا در ۸ ژانویه ۲۰۱۹ یکی از بخش‌های وزارت اطلاعات، دیپلومات ایرانی متهم به هدایت حمله و یک معاون وزارت اطلاعات را در لیست تروریستی خود قرار داد.

*

گزارش سال۲۰۱۹ وزارت فدرال امنیت آلمان، ۲۸اوت۲۰۲۰، ۷شهریور۹۹:

همانند گذشته، نهادهای اطلاعاتی رژیم ایران به جاسوسی و سرکوب جنبش و چهره‌های اپوزیسیون چه در داخل و چه خارج کشور ادامه میدهند. علاوه بر این، این نهادها به جمع‌اوری اطلاعات سیاسی، نظامی، صنعتی و علمی از کشورهای غربی می‌پردازند. سازمان اصلی پشت این کار وزارت اطلاعات رژیم ایران است. اطلاعات نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران نیز در آلمان فعال است. رژیم ایران برای پیشبرد سیاست هایش روای مرزهای این کشور درپی جمع آوری اطلاعاات در رابطه با سیاست آینده غرب منجمله سیاست امنیتی و خارجی آلمان است.
در این گزارش آمده است: همانطور که در گزارش حفاظت از قانون اساسی سال ۲۰۱۸ نیز ذکر شده، یک دیپلومات رژیم ایران وابسته به سفارت رژیم در وین بر اساس یک اعلام جرم اروپایی که توسط مقامات قضایی بلژیک صادر شده بود در آلمان دستگیر شد. این دیپلومات که مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران است، متهم به طراحی و هدایت و کنترل یک بمبگذاری در گردهمایی سالانه مجاهدین خلق ایران در منطقه ویلپنت در نزدیکی پاریس در روز ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ است. اعتقاد بر این است که این دیپلومات ایرانی یک زن و شوهر بلژیکی ایرانی را به عنوان مأموران خود استخدام کرده بود تا این بمبگذاری را به اجرا بگذارند. این فرد در ماه اکتبر ۲۰۱۸ توسط آلمان به بلژیک تحویل داده شد.
در واکنش به این توطئه بمبگذاری، اتحادیه اروپا در ۸ ژانویه ۲۰۱۹ یکی از بخش‌های وزارت اطلاعات رژیم ایران، دیپلومات ایرانی متهم به هدایت حمله بمبگذاری، و یک معاون سابق وزارت اطلاعات را در لیست تروریستی خود قرار داد. شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در تصمیم فوق تأکید کرد که افراد و نهادهای فوق الذکر در اقدامات تروریستی دست داشتند.
علاوه بر این در روز ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ دولت فدرال پروانه اجازه کار هواپیمایی ماهان‌ایر ایران را از پرواز به و از آلمان ممنوع کرد. این اقدام نیز در واکنش به فعالیتهای این هواپیمایی در منطقه جنگی سوریه و همچنین فعالیتهای جاسوسی ان بود.
گزارش سالانه حفاظت از قانون اساسی آلمان در زمینه حملات سایبری رژیم ایران مینویسد: فعالیتهای بالقوه رژیم ایران برای دست زدن به عملیات سایبری طی سالهای اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته و منجر به اقدامات فزاینده هکرهای رژیم ایران علیه اهدافی در داخل کشور و خارج شده است. اهداف اصلی آنها دولتها، تجارتخانه‌ها، ادارات دولتی و خصوصی، موسسات علمی و تحقیقاتی و گروههای مخالف و اپوزیسیون ایران بوده است. یک هدف دیگر این حملات دور زدن تحریم ها علیه رژیم ایران است.

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

حمله گارد ضدشورش به کارگران آذرآب اراک با باتوم و گاز اشک‌آور

حمله گارد ضدشورش به کارگران آذرآب اراک با باتوم و گاز اشک‌آور
دوازدهمین روز تجمع و اعتراض کارگران آذرآب اراک به خشونت کشیده شد. بدنبال تجمع و اعتراض کارگران آذرآب اراک در روز یکشنبه ۲۸ مهرماه ۹۸ ماموران نیروی انتظامی به همراه نیروهای ضدشورش از ساعت ۳ بعدازظهر امروز یکشنبه28مهرماه به کارگرانی که تجمع کرده بودند حمله ور شدند.
آنها برای پراکنده کردن کارگران با شلیک گاز اشک آور به کارگران حمله کردند.
گارد ضد شورش با باتوم شماری از کارگران را مجروح و مصدوم کردند. نیروهای امنیتی شیشه‌های ساختمان کارخانه و خودروهایی که در محل کارخانه پارک شده بود، را نیز خرد کردند.
این کارگران صبح امروز یکشنبه در دوازدهمین روز اعتراضات خود ریل راه‌آهن شمال به جنوب را مسدود کردند. خواسته کارگران خلع ید از سهامداران فعلی آذرآب و لغو خصوصی‌سازی این کارخانه می‌باشد.
پیش از این نیز روز یکشنبه ۱۴ مهرماه کارگران آذرآب و هپکو جاده ورودی اراک را مسدود کردند. آنها در اعتراض به نحوه واگذاری و فروش این شرکت، دست به تجمع زده و اقدام به بستن میدان ورودی شهر در کیلومتر ۱۲ جاده اراک – تهران کردند.
روز دوشنبه ۱۵ مهرماه نیز کارگران کارخانه آذرآب در اراک در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه شان و تعیین تکلیف نشدن سهامدار، دست به تجمع زدند.
تجمع کارگران با حمله گارد ضدشورش همراه با شلیک گاز اشک آور مواجه شد.
نیروهای گارد ضدشورش به پارکینگ کارخانه آذرآب نفوذ کرده و از ورود پرسنل به شرکت جلوگیری کردند.

دیگر صفحات

دنبال کننده ها